Открытый урок в 7А классе по теме “Countries and Nationalities”
Авторы: Игейсинова Гульбаршын Марксовна, Кузнецова Кристина Владимировна, Исаева Самира Юсиф кызы
Рубрика: 5. Педагогика общеобразовательной школы
Опубликовано в
Дата публикации: 03.12.2014
Статья просмотрена: 1137 раз
Библиографическое описание:
Игейсинова, Г. М. Открытый урок в 7А классе по теме “Countries and Nationalities” / Г. М. Игейсинова, К. В. Кузнецова, С. Ю. Исаева. — Текст : непосредственный // Теория и практика образования в современном мире : материалы VI Междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, декабрь 2014 г.). — Санкт-Петербург : Заневская площадь, 2014. — С. 204-205. — URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/145/6772/ (дата обращения: 15.11.2024).
Тип урока: комбинированный с введением нового грамматического материала.
Учащихся в классе (аудитории):14 человек
Цели:
- Образовательные:
Развитие лексических навыков
Развитие грамматических навыков (употребление определённого артикля с названиями стран)
Развитие аудитивного навыка
Развитие навыка диалогической речи
Тренировка навыков чтения и письменной речи
- Развивающие:
Развитие коммуникативных навыков
Развитие логического мышления
Формирование позновательного интереса к учению
- Воспитательные:
Воспитание и приобщение к реалиям стран, говорящих на английском языке
Воспитание учащихся в условиях межкультурного общения посредством ознакомления соответствующим страноведческим материалом формирование толеронтного мышления.
Используемые учебники и учебные пособия:
Биболетова М. З. “ Enjoy English”
Используемое оборудование:
Компьютерная презентация, интерактивная доска, аудиозапись, карточки.
Использемые ЦОР:
Цифровой проектор и мультимедийнные презентации, интерактивная доска.
Цель — развивающее обучение — определила систему методов и приёмов на уроке. Система методов построена на основе прнципа целеполагания.
Методы и приёмы:
- Метод исследовательских заданий
- Метод диалогического изложения
Формы работы: индивидуальная; фронтальная; парная
План урока:
Организационный момент
Целеполагание
Активизация лексики
Аудирование
Введение грамматического материала и его тренировка
Чтение
Работа в парах
Письмо
Заключительный этап (Подведение итогов. Домашн задание).
Ход урока:
1. Организационный момент: Good morning, children!
How are you getting on?
What’s the weather like today?
What day is it today?
What date is it today?
We’ve learnt a lot about countries. Let’s check up how you know them. Look please at the whiteboard! You can see the crossword puzzle. Let’s do it!
2. Введение в речевую среду:
- Do the country names puzzle. I’ll read the sentence, you have to guess what country it is:
1. This country is in the south-west of Europe. It starts with ‘S’
2. This country is in the south-east of Europe. It starts with ‘G’
3. This country is in the United Kingdom. It starts with ‘E’
4. This country is in the south-west of Europe. It starts with ‘P’
5. This country is in the south-east of South America. They speak Spanish
6. This country is in the north of the United Kingdom
7. There are three countries here. It starts with ‘B’
8. This country is in South America. They speak Portuguese
9. This country is in the south of Europe. It starts with ‘T’
The next task for you is to match the countries and languages:
Country Languages
Argentina Greek
Australia English
Britain Spanish
England Turkish
Greece Welsh
Ireland American
Italy Argentinian
Portugal Italian
Scotland Portuguese
Spain Irish
Turkey Australian
Wales Scottish
USA British
3. Аудирование:
- I’d like you to open your books on page 37 ex. 12. You should listen to the speaker and then read the languages people speak in different countries.
Example: — Which language do people speak in Spain?
— In Spain people speak Spanish.
- And another task is to listen to the speaker and then say which of 5 languages are most commonly spoken in the world: Russian
Spanish
Chinese
English
Hindi
- Which of them do people think is the second popular spoken language in the world?
4. Введение грамматического материала:
Today we are going to speak about nationalities and use the in an appropriate way. Look please at the whiteboarol.
one person(a/an…) the people in general
1. Canada? A Canadian the Canadians
2. Germany?
3. France?
4. Portugal?
5. China?
6. Brazil?
7. England?
8. and your country?
Complete the sentences:
1. She’s from Spain. She’s. …………………....
2. I’m from Japan. I’m …………………………..
3. We’re from Greece. We’re. ……………………...
4. They’re from the UK. They’re ……………………...
5. He’s from Brazil. He’s …………………………....
6. He’s Australian. He’s from. …………………………....
7. You’re Argentinian. You’re from. ……………………....
5. Аудирование, чтение, работа в парах и воспроизведение диалога:
- So, you should listen to George who meets a group of foreign participants.
- Now I’ ll ask you to read this dialogue in pairs.
Who will be George?
Who will be Mark?
Who will be Paula?
- Find out in the text some Russian equivalents.
- Work in groups of three and act out the dialogue.
Note you have to choose the names and countries.
6. Письмо: I’ll ask your attention. I’ve received a letter from my pen-friend recently. Her name’s Jane. She comes from Great Britain. And of course, she’s ……
Dear Gulya,
Hello! How are you getting on? Forgive me for not writing you back for so long. My relatives come to our place to see us. As you know I’ve got a lot of relatives: two grannies and one grandpa, two aunts and two uncles, four cousins. They are all from different countries.
So let’s start with my grandparents. My granny Danka and grandpa James are from Poland. They are…………..…. And another granny Yadviga is from Hungary. She’s……………..……….. My aunt Mary and uncle Carl, who are my mother’s close relatives, are from Switzerland. They’re ……………... And of course, my two cousins, Ann and Martin, are……………..… too. Aunt Astrid and uncle George are from
Denmark. They are ……………….. Their two children, Bruno and Mark, are ………………... too.
As you see I have a big family. If they visit us, our house is seemed as a worlds map. But we get on with each other very well. And what about you? Do you have any relatives?
Write me back.
Love, Jane.
7. Hometask: написать ответ Jane от имени своего героя.
8. Подведение итогов, выставление оценок.